fbpx
085-4019820 (ook voor whatsapp)

Hoe strakker hoe mooier OF….. toch niet?! Deel 1

Soms krijg ik een vraag waar ik “nee” op wil antwoorden.
Doe ik dat ook of neem ik iets meer tijd om samen met de klant te kijken wat zij of hij wil bereiken?
Een paar voorbeelden: een in mijn ogen mooie jonge vrouw van 25 die haar (prachtig strakke) kaaklijn wil laten veranderen in een kaaklijn die zij op een Social Media foto heeft gevonden. Een vrouw van 35 met lippen die zichtbaar al heel wat milliliters filler heeft laten plaatsen en vraagt om meer volume maar toch “natuurlijk”….
En ook minder extreme voorbeelden: een 40-jarige vrouw die vraagt om behandeling van frons-, en voorhoofdslijnen en de kraaienpootjes met de opmerking erbij “dat het helemaal strak moet zijn”. Meer over dit laatste voorbeeld in de volgende blog.
Niks is makkelijker dan doen wat er gevraagd wordt maar voor mij ook niks onbevredigender dan zo mijn werk te doen.

Met de jonge vrouw van 25 ging ik het gesprek aan: waarom wilde ze dit, wat had ze al eerder laten doen en wat zou ze er mee willen bereiken? Belangrijk is hiervoor de tijd te nemen, de vraag achter de vraag te zoeken en samen te kijken naar de foto’s die ze heeft meegenomen en de foto’s die wij van haar hebben gemaakt. Samen hebben we overlegd, besproken wat technisch kan en wat het zou kunnen betekenen voor haar uitstraling. Ook hadden we een leuk gesprek over uniek zijn. Denk je dat ze zich uiteindelijk heeft laten behandelen…?

Ook met de vraag naar natuurlijke lipfillers in een inmiddels al onnatuurlijk gevulde lip ging ik het gesprek aan. Hierin legde ik haar uit dat uit onderzoek is gebleken dat we het ‘nieuwe’ uiterlijk al snel als ‘gewoon’ gaan beschouwen. In een onderzoek werden aan proefpersonen 5 lippen getoond, oplopend in volume. Er werd gevraagd wat ze het mooiste vonden en vervolgens werd de proefpersonen gevraagd enige tijd naar een foto met extreem gevulde lippen te kijken. Daarna werd opnieuw gevraagd welke lippen ze als mooiste beoordeelden. Na het zien van de extreem gevulde lippen schoven de proefpersonen direct op naar een iets gevuldere lip. Oftewel: wanneer je je eigen gevulde lippen elke dag ziet, is de kans groot dat je daarna nog verder gevulde lippen wil waarvan wij intussen weten dat vrijwel niemand dat nog mooi vindt.

Al deze factoren wegen mee in de voorlichting aan je klant en zijn dus “maatwerk”.
Het behandelen met injectables is geen standaard “u vraagt wij draaien” behandeling. Belangrijke aspecten zijn aandacht voor de klant, het bespreken van de doelen die de klant wil bereiken en eerlijke voorlichting over de haalbaarheid waarin alle aspecten van de behandeling en het resultaat besproken worden.
Daarom ben ik zo blij te werken in een kliniek waar aandacht en tijd voor de klant bovenaan staan.

En…. antwoord op de vraag in de titel van dit blog: Nee, strakker is zeker niet altijd mooier!

Nicolette Vermeulen
Esthetisch arts

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!

* verplicht veld




                                                             

Monique Kuiper

Monique voltooide 15 jaar geleden haar opleiding tot schoonheidsspecialiste en heeft ruim 13 jaar haar eigen schoonheidssalon in Putten gehad.

Werkte daarvoor als secretaresse, zowel medisch als in het bedrijfsleven. Dienstverlening zit in de genen van deze geboren en getogen Rotterdamse!

Kwam in contact met Cosmetic Clinics toen ze na lang nadenken, veel aarzelingen en ruime research had besloten in de salon haar klanten behandelingen met injectables te willen aanbieden. De samenwerking met Cosmetic Clinics beviel haar zo goed, dat ze na korte tijd ook binnen de kliniek haar steentje ging bijdragen aan de groei van dit jonge bedrijf. Nu is Monique “kliniek manager” van Cosmetic Clinics, en als zodanig geeft ze richting, ondersteunt ze de artsen en is ze de verbindende schakel tussen behandellocaties en kliniek.

Melinda Aupers

Melinda volgde een meerjaren opleiding tot managementassistent en maakte zich daarnaast een aantal voor haar vak relevante, nuttige en efficiënte digitale vaardigheden eigen.

Werkte jarenlang als productieassistent bij een filmproductiemaatschappij alvorens de stap te maken naar office manager. Werkt sinds 2014 op eigen kracht omdat die mate van zelfstandigheid en flexibiliteit goed bij haar past en potentiële opdrachtgevers aanspreekt. Kwam via een van haar klanten in contact met Cosmetic Clinics, waar ze haar administratieve en organisatorische ei goed kwijt kan. 

Voelt zich, als people person, aangesproken door het thema dat Cosmetic Clinics drijft: mensen helpen zich beter in hun vel te voelen. Vindt het daarnaast heel prettig om deel uit te maken van een betrokken team en van de dynamische werkomgeving die een cosmetische kliniek met zich meebrengt.

Nicolette Vermeulen

‘Een enthousiaste en tevreden klant maakt mij blij’.

Nicolette behaalde haar artsdiploma aan de Universiteit Utrecht in 1993. Ze is een enthousiaste arts met vele jaren ervaring in de gezondheidszorg.

Zij werkt al bijna 20 jaar als fertiliteitsarts, en communicatie met de patiënt in combinatie met praktische vaardigheden is wat voor haar het artsenvak elke dag weer verrassend en mooi maakt.

Cosmetische geneeskunde heeft al lange tijd haar belangstelling en daarom besloot zij de stap te maken.

Zij heeft sindsdien veel trainingen gevolgd op het gebied van injectables en heeft ook enige tijd in haar eigen praktijk gewerkt. Wat ze daar echter miste was het contact en de kennisuitwisseling met collega’s.

Bij het team van Cosmetic Clinics voelde ze zich direct prettig en ze is enthousiast over de werkwijze van deze kliniek met aandacht voor de klant en het streven naar een natuurlijk frisse uitstraling.

Geen productiewerk maar cliënten in de spiegel laten kijken en laten vertellen wat ze daar graag willen zien.

Voor Cosmetic Clinics doet Nicolette botox, fillers, Profhilo en kleine chirurgie.

Nicolette werkt op de locaties Amersfoort, Emmeloord en Hoofddorp.

BIG-registratie 09041521401

Marieke van Hemert

Marieke van Hemert behaalde haar artsdiploma aan de Universiteit van Leiden in 2008. Daarnaast is zij sinds 2011 huisarts. Tijdens haar studie en haar werk heeft ze zich altijd geïnteresseerd voor de kleine chirurgische verrichtingen. Zo heeft ze tijdens haar studie ervaring opgedaan binnen de plastische chirurgie. In haar huidige praktijk is de Marieke de vraagbaak op dit gebied.

Voor Cosmetic Clinics doet Marieke de ooglidcorrecties en andere chirurgische verrichtingen naast botox, fillers en Profhilo.

Marieke werkt op de locaties Amersfoort, Huissen en Deventer.

BIG-registratie 69909802601

Eefke Carey

Eefke behaalde haar artsdiploma aan de Universiteit van Rotterdam (Erasmus) in 1999. Na een aantal praktijkjaren in Spijkenisse en Hoogvliet werkt zij sinds 2003 als huisarts in Lelystad.

Al voor haar specialisatie tot huisarts deed zij veel ervaring op in huidproblematiek/kleine chirurgie en bouwde dit verder uit in de cosmetische geneeskunde, o.a. door het volgen van verschillende trainingen in het werken met fillers, botox, peelings en overige huidverbeteringen.

Het luisteren naar de wensen van cliënten en het streven naar een fraai natuurlijk resultaat, waarbij met een minimum aan ingrepen de natuurlijke schoonheid maximaal wordt benadrukt, staat centraal in haar werkwijze.

Haar verbondenheid aan Cosmetic Clinics geeft Eefke de gelegenheid haar twee passies (huisarts en cosmetisch arts) te combineren, en een bijdrage te leveren aan het toegankelijk maken van het volledige scala aan behandelingen voor het gehele lichaam voor een zo breed mogelijk publiek.

Voor Cosmetic Clinics doet Eefke botox, fillers, skinboosters, Profhilo en kleine chirurgie.

Daarnaast is Eefke ook verantwoordelijk voor de opleidingen van de artsen binnen de kliniek.

Eefke werkt op de locaties Amersfoort, Almere, Dronten en Lelystad.

BIG-registratie 79048588301